Krewetki to najbardziej popularne owoce morza, źródło białka i minerałów. W 100 g krewetek znajduje się około 17 gram pełnowartościowego białka i niska zawartość tłuszczu. Dodatkowo krewetki są doskonałym źródłem witaminy B3, witaminy B12 oraz witaminy D. Zawierają również selen, fosfor, żelazo oraz antyoksydanty.

1. Krewetki z papryką chili i cytryną.

Składniki:

– Krewetki
– Oliwa, masło
– Czosnek
– Szalotka
– Papryczka chilli
– Pęczek natki pietruszki
– Cytryna.
– Sól, pieprz, słodka papryka w proszku.

Na rozgrzaną patelnię wlewamy oliwę. W cienkie plastry kroimy 2-3 ząbki czosnku, małą cebulę o łagodnym smaku oraz małą papryczkę chilli z pestkami. Składniki, wsypujemy na rozgrzany tłuszcz, smażymy ok. 1 minuty. Dodajemy rozmrożone, umyte i osuszone, krewetki, wsypujemy poszatkowany pęczek natki pietruszki i wyciskamy sok z cytryny. Całość delikatnie mieszamy. W połowie smażenia dodajemy kawałek masła, doprawiamy do smaku solą, pieprzem i słodką, czerwoną papryką w proszku. Krewetki smażymy około 4 minut. Wykładamy na talerz, polewamy sosem otrzymanym w trakcie smażenia, Danie jest gotowe do podania. Krewetki świetnie smakują z chrupiącą, pokrojoną bagietką.

2. Krewetki w sosie sojowym.

Składniki:

– Krewetki
– Sos sojowy (3 łyżki)
– Czosnek (4-5 ząbków)
– Natka pietruszki
– Olej
– Sól, pieprz
– Ryż lub makaron

Umyte, oczyszczone, osuszone krewetki przekładamy do miski, skrapiamy sokiem z wyciśniętej 1/2 cytryny, polewamy 2 – 3 łyżkami sosu sojowego, składniki delikatnie mieszamy, odstawiamy na 30 minut. Na rozgrzaną patelnię z olejem dodajemy cienkie plasterki czosnku i skrapiamy sokiem z 1/2 cytryny mieszając, następnie dodajemy wcześniej zamarynowane krewetki. Wszystkie składniki mieszamy, dodajemy poszatkowaną natkę, smażymy około 3 – 4 minuty. Zbyt długo smażone stają się twarde i suche. Gotowe krewetki możemy podawać z ryżem lub makaronem.

Share:

1 thought on “Krewetki – dwa sposoby przygotowania”

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *