Od czego zacząć projektowanie logo, parę słów o briefie
ProstoPodane 25 grudnia, 2022Marketing i reklama ArticleLogo jest unikalną i przede wszystkim charakterystyczną formą graficzną. Może to być stylizowany napis, symbol albo jeszcze inna forma grafiki. Logo firmy służy do identyfikacji marki, przedsiębiorstwa albo organizacji. Składa się z następujących elementów: sygnet, logotyp i tagline.
Podmiot, który ma własny znak firmowy, umieszcza go dosłownie wszędzie, gdzie tylko jest to możliwe. Na produktach, samochodach, ubraniach, w internecie. Takie firmowe loga towarzyszą nam każdego dnia i są obecne wszędzie, gdzie tylko spojrzymy. Logo ma tworzyć pozytywny wydźwięk, to praca dla agencji reklamowej. Również musi przykuwać uwagę, ale wyłącznie w znaczeniu pozytywnym. Czasem natomiast dzieje się zupełnie inaczej. Znak ten musi budzić zaufanie klienta. W przeciwnym razie właściciel danej firmy będzie wiele na tym tracił.
Skuteczne i profesjonalne logo firmy
Profesjonalne logo nie może być przesadzone. Powinno być stworzone przez dobrą agencje kreatywną – zobacz: https://www.whiteart.pl maksymalnie z trzech kolorów, choć może mieć nawet jeden. Wszystko zależy od tego, co dokładnie będzie przedstawiało. Agencja reklamowa w sposób przemyślany stosuje w logo kolory, nie mogą być zupełnie przypadkowe.
Logo powinno odzwierciedlać firmę, a także jej działania. Musi być jednocześnie oryginalne i nawet w najmniejszym stopniu nie skopiowane od innych firm. Kopiowanie nawet części logo, mogłoby skończyć się tłumaczeniem przed sądem i ogromną karą dla agencji kreatywnej tworzącej znak. Zresztą jaki sens jest mieć logo podobne do loga innej firmy. Mogłoby przecież bardziej kojarzyć się z tą, która istnieje już od dawna.
Czym powinno wyróżniać się dobry projekt logo?
Logo powinno być proste, ponadczasowe i wyróżniające się na tle konkurencyjnych znaków. Stworzyć takie może tylko utalentowana agencja kreatywna. Szukając więc projektanta do znaku firmowego, trzeba ostatecznie zdecydować się na tego, który ma wiedzę i ogromną praktykę.
Projektowanie logo – działania w odpowiedniej kolejności
- Brief – lista pytań umożliwiająca poznanie potrzeb, oczekiwań i pomysłów klienta.
- Mapa myśli – wstępne szkice wykonane na bazie pierwszych myśli.
- Dopracowywanie i wybór – to jest właściwy moment na dopracowanie detali i dokonanie wyboru najlepszego projektu.
- Prezentacja logo – przedstawienie gotowego już projektu, a także księgi znaku.
Niejedna agencja reklamowa uważa, że projektowanie logotypu czy logo marki to prosta sprawa, ale złożona. Faktycznie proces jest mocno rozbudowany, ale z tym że logo projektuje się łatwo, trudno się zgodzić. By móc tworzyć te firmowe oznaczenia, trzeba dobrze się na tym znać. Co prawda mapa myśli przelana na papier pozwala przebrnąć przez ten proces, ale na pewno nie z taką łatwością, z jaką czynią to profesjonalne agencje.
Księga znaku logo – komu jest potrzebna?
Oferta agencji reklamowej obejmuje również księgę znaku. Księga ta, jak samo logo, jest bardzo ważna. Oczywiście niektórzy z niej rezygnują, przeważnie chcąc zaoszczędzić. Jednak to nie jest dobry pomysł, gdyż więcej na tym tracą, niż zyskują. Brak księgi znaku przeważnie kończy się tym, że osoba tworząca materiały reklamowe posługuje się tym znakiem w niewłaściwy sposób. Często za każdym razem wykonuje pewne czynności inaczej niż wcześniej. Stąd wynika chaos i zamieszanie.
Księga znaku jest instrukcją obsługi projektu logo. To oznacza, że zawarte są w niej informacje dotyczące sposobów posługiwania się tymi firmowymi znakami. Właściciel logo, czy grafik przez niego zatrudniony, wie na przykład, na jakich tłach może umieścić logo albo do jakich rozmiarów je zmniejszyć.
Zatrudniając drugą osobę do konkretnych prac z użyciem logo, posługując się księgą znaku, będzie robiła to w sposób pozwalający zachować harmonię wśród materiałów reklamowych. Choć tak naprawdę to niejedyny plus posługiwania się księgą znaku.
Na podstawie powyższego możemy wnioskować, że podstawowa i rozszerzona księga znaku dla logo jest bardzo ważna i przydatna. Z tym że w większości przypadków w zupełności wystarczy księga w wersji podstawowej. Księgę powinna mieć każda firma, która posługuje się logiem. Tak więc korzystając z usług, jakie świadczy agencja brandingowa, nie należy oszczędzać. W tym przypadku niczego dobrego nie przyniesie.
Na temat księgi znaku, jak i w ogóle całego logo, warto porozmawiać ze specjalistą. Agencja brandingowa zatrudniająca fachowców z łatwością wyjaśnia takie dylematy.
You may also like
Najnowsze artykuły
- Jak wybrać polar idealny do pracy w trudnych warunkach
- Najlepsze techniki malowania dekoracyjnego, które odmienią wnętrze Twojego domu
- Wszystko, co musisz wiedzieć o badaniach lekarskich na prawo jazdy i badaniach dla kierowców
- Czym jest faktoring?
- Jak zarabiać na internetowym kursie gry na keyboardzie – pomysł na biznes
Kategorie
- Biznes i finanse
- Budownictwo i architektura
- Dom i ogród
- Dzieci i rodzina
- Edukacja i nauka
- Elektronika i Internet
- Fauna i flora
- Film i fotografia
- Inne
- Kulinaria
- Marketing i reklama
- Medycyna i zdrowie
- Moda i uroda
- Motoryzacja i transport
- Nieruchomości
- Praca
- Prawo
- Rozrywka
- Ślub, wesele, uroczystości
- Sport i rekreacja
- Technologia
- Turystyka i wypoczynek
- Uncategorized
Dodaj komentarz